Андрій Стулій
•
8 місяців тому
Культові геймдизайнери: Частина перша
Письменники, художники, композитори, кінорежисери — людство завжди цінувало великих творців. З поступовим розвитком ігрової індустрії з'явилася й нова категорія авторів — геймдизайнери.
Через молодість цієї творчої діяльності, вони ще не настільки відомі, як представники інших галузей. Однак, серед них є досить багато цікавих ентузіастів та візіонерів, про яких варто поговорити. Ці люди крок за кроком рухають ігрову індустрію вперед, підтверджуючи, що відеоігри це новий вид мистецтва. В цьому дописі ми вирішили зібрати найвідоміших з них та детальніше розповісти про кожного.
Шіґеру Міямото
(Donkey Kong, Mario, The Legend of Zelda)
Шіґеру Міямото зробив величезний внесок у розвиток ігрової індустрії та успіх компанії Nintendo. Його проєкти виходили ще на аркадних автоматах і залишаються популярними навіть зараз на Switch та інших платформах.
Сіґеру Міямото
Все почалось з неймовірного успіху Donkey Kong, де головним героєм був такий собі Jump Man. Згодом цей стрибаючий протагоніст перетворився на всім відомого Маріо. Франшизи, які започаткував Міямото наразі є фундаментом, на якому ґрунтується вся екосистема Nintendo.
Сем та Ден Хаузери
(GTA, Red Dead Redemption)
У далекому 1998 році брати Хаузери разом з кількома друзями створили маленьку, але амбітну студію Rockstar Games, яка згодом стала однією з найуспішніших в історії. Ден був сценаристом, а Сем виконавчим продюсером майже всіх проєктів, що розробляли «рок-зірки».
Сем та Ден Хаузери
Їх творчість вивела ігрову індустрію на абсолютно новий рівень. Наприклад п'ята частина франшизи GTA стала найприбутковішим медіапродуктом усіх часів. Гра принесла студії мільярд доларів лише за перші 3 дні після релізу, а трейлер шостої переглянули вже понад 180 мільйонів побивши всі наявні рекорди.
Хідетака Міядзакі
(Demon's Souls, Dark Souls, Bloodborne, Sekiro, Elden Ring)
Японський розробник, письменник, очільник студії FromSoftware та батько всіх souls-like ігор. Він прийшов у геймдев лише у 29 років і вже встиг стати легендою, створивши свій окремий жанр.
Хідетака Міядзакі
Висока складність та деталізована система прогресії, автентичний візуальний стиль та сюжет, що подається через записки та уривчасті фрази — такими виявились складові успіху. Все почалось у 2009 з Demon's Souls, а останній проєкт Elden Ring, створений у співпраці з Джорджем Мартіном, отримав приз «Найкраща гра 2022 року» церемонії The Game Awards.
Гейб Ньюелл
(Half-Life)
Гейб Ньюелл починав свою кар'єру в Microsoft, приклавши руку до випуску трьох версій Windows. Заробивши там свій перший мільйон, він заснував власну студію Valve, щоб створювати ігри.
Гейб Ньюелл
Першим великим проєктом став легендарний шутер Half-Life. Під час розробки сиквелу, Гейбу прийшла ідея створити сервіс цифрової дистрибуції ігор Steam, який зараз є серцем PC-геймінгу. Ньюелл завжди приділяв велику увагу ігровому ком'юніті та модам, завдяки чому Valve стали видавцями таких хітів, як Counter Strike, Team Fortress, Portal та Dota 2.
Хідео Кодзіма
(Metal Gear Solid, Death Stranding)
Хідео Кодзіма — японський геймдизайнер, сценарист, продюсер, геній та один з найпопулярніших розробників у світі. Протягом багатьох років працював у Konami, створивши серію Metal Gear Solid, після чого заснував власну Kojima Productions.
Хідео Кодзіма
Більшість стелс-механік, винайдених Кодзімою, стали невід'ємною частиною багатьох сучасних проєктів. Однак, головним його внеском у розвиток ігрової індустрії можна назвати кінематографічність. Чудовим прикладом є Death Stranding з величезною кількістю відомих акторів і майстерно зрежисованих кат-сцен.
Тодд Говард
(The Elder Scrolls, Fallout, Starfield)
Тодд Говард — американський розробник, сценарист та виконавчий продюсер культової Bethesda Game Studios. Вплив серій The Elder Scrolls та Fallout на розвиток жанру рольових ігор важко переоцінити.
Тодд Говард
Говард очолював розробку таких легендарних проєктів як Morrowind, Oblivion, Skyrim, а також третьої та четвертої частини Fallout, разом з її багатокористувацьким приквелом. Минулого року світ побачив чергове його монументальне творіння — космічну RPG Starfield, яка, на жаль, не виявилась надто успішною.
Шіндзі Мікамі
(Resident Evil, Dino Crisis, Devil May Cry, Evil Within)
Шіндзі Мікамі називають батьком жанру survival-horror, адже саме він запустив легендарну франшизу Resident Evil. В результаті — безліч сиквелів та спін-оффів, екранізацій та адаптацій, і звісно ж, послідовників, що надихались нею.
Сіндзі Мікамі
Ще одна культова серія Devil May Cry теж з'явилася на світ під його керівництвом. Після відходу з Capcom, Мікамі створив власну компанію Tango Gameworks, яка випустила дві частини Evil Within, Ghostwire:Tokyo, а також ритм-слешер HI-FI-Rush. А нещодавно Шіндзі оголосив про створення нової студії KAMUY Inc.
Сід Меєр
(Civilization)
Канадсько-американський геймдизайнер та один із головних розробників і популяризаторів жанру стратегій. Напевно, всі, хто цікавився подібними іграми, знають серію Civilization, яку створив саме Меєр.
Сід Меєр
Монументальні покрокові стратегії з неймовірно глибокими та опрацьованими механіками, що відображають людську історію є візитівкою цієї культової франшизи. Так, зараз вони займають далеко не провідні місця в ігровій індустрії через доволі високий поріг входження, але поціновувачі жанру завжди були, є і будуть.
Читати бiльше з роздiлу