Денис Будяк
•
7 місяців тому
Огляд стратегії Manor Lords
26 квітня в дочасний доступ вийшла довгоочікувана містобудівна стратегія Manor Lords. Розроблена лише однією людиною, гра приваблює своєю неперевершеною графікою та увагою до деталей, якими може похизуватися не кожен ААА-проєкт.
Довгих 7 років гру створював польський геймдизайнер Slavic Magic (Грегож Стичень) за підтримки Hooded Horse. Стратегію з нетерпінням очікувала ціла армія гравців, тому не дивно, що на старті Manor Lords мала просто шалений онлайн. Ком’юніті високо оцінило новинку, в Steam гра має 88% позитивних відгуків. Отож, пропонуємо відправитись у похмуре середньовіччя та дізнатися секрет успіху цієї чудової гри.
Про гру
Manor Lords — це інді-гра, що поєднує в собі елементи стратегії в реальному часі та міського симулятора. Новинка перенесе гравців у середньовічну Європу, де вони візьмуть на себе роль феодального правителя власного поселення. Завдання полягає у побудові економічно стабільного міста, балансуючи між ресурсами, торгівлею та обороною.
Гравцям необхідно організувати ефективну інфраструктуру, розвивати армію та враховувати політичні й економічні аспекти, щоб зростати, боротися з розбійниками та розширювати вплив у світі гри.
Ігролад
Геймплей Manor Lords поєднує управління поселенням і армією. Гравцям доведеться планувати розташування житла, виробничих будівель та оборонних споруд, враховуючи географічні особливості та розташування природних ресурсів. Початкові фази потребують детального аналізу, адже нестача ресурсів чи погана логістика можуть викликати бездомність, чи проблеми з добробутом місцевих жителів.
Початкові фази потребують детального аналізу
Вам належить збалансувати надходження їжі, виробництво матеріалів, зброї та торгівлю. Збір боєздатної армії також стає критично важливим для захисту від розбійників і ворогів.
Економіка
Економічна система потребує ретельного управління ресурсами й планування бюджету. Ключовим елементом гри є балансування між витратами на розвиток інфраструктури та забезпечення поселення всім необхідним для підтримки стабільної економіки.
Гнучка система податків
Торгівля відіграє важливу роль, дозволяючи гравцям продавати надлишки товарів або закуповувати необхідні ресурси. Введення глобальної та локальної торгівлі дозволяє вибудовувати стратегії на макро та мікрорівнях, залежно від економічної ситуації у ваших поселеннях. Гнучка система податків додає ще один рівень управління, змушуючи гравців адаптуватися до змінних економічних умов.
Бойова система
Бойова система вимагає від гравців не лише кількісної, але і якісної переваги військ. Стратегічне планування й тактичне розміщення військ є ключовими для захисту поселення та завоювання нових територій. Військові дії потребують уважного підходу до кожної деталі, включаючи типи військ, їх розташування на полі бою, втому, моральний дух та використання ландшафту для тактичних переваг.
Бойова система вимагає від гравців не лише кількісної, але і якісної переваги військ
Система реалістичного ведення боїв підвищує важливість правильного управління ресурсами, що витрачаються на підготовку та підтримку армії. Кожна військова кампанія може суттєво вплинути на економіку поселення, тому гравцям належить глибоко аналізувати потенційні вигоди й ризики.
Атмосфера
Новинка майстерно передає середньовічну атмосферу завдяки динамічній системі зміни пір року та погодних умов. Гравці побачать, як їхнє поселення готується до суворої зими, коли випадає сніг, або насолоджується врожаєм у спекотні літні дні. Випадкові події, як-от пожежі, епідемії чи напади розбійників, вимагають швидкої реакції, додаючи динаміки проєкту.
Новинка майстерно передає середньовічну атмосферу
Гравець також може прогулюватися своїми володіннями від третьої особи, досліджуючи містечко у всіх деталях. Кожен аспект гри, від архітектури будівель до анімації мешканців, створює реалістичне середньовічне середовище, сповнене несподіваних викликів.
Робота над помилками
Як і безліч інді-проєктів у ранньому доступі, Manor Lords зіткнулася з деякими проблемами під час виходу. Серед найбільш відчутних помилок — неефективність деревообробних майстерень, баги з бездомністю, некоректна робота механіки торгівлі, а також завищена потужність AI-супротивників і неефективність стрілецьких юнітів у бою.
Грегож Стичень активно працює над поліпшенням гри
Розробник Грегож Стичень активно працює над поліпшенням гри, вже випустивши патч, який усуває ці недоліки та додає нові можливості, такі як: глобальна та локальна торгівля, збалансована система податків і підвищення ефективності фермерства. Гравці також можуть очікувати нових виправлень у майбутньому, що забезпечить кращий і стабільніший геймплей.
Вердикт
Наразі Manor Lords залишається дещо сирою грою — багато контенту ще в розробці, проте вже зараз проєкт здатен подарувати цікавий досвід. На тлі тенденції з випуском ігор з поганою оптимізацією, Manor Lords тішить своєю плавністю та стабільністю. Вражає, що цей амбітний проєкт розробляє всього одна людина — Грегож Стичень, і новинка вийшла дійсно неймовірною.
Наразі Manor Lords залишається дещо сирою грою
Ми рекомендуємо кожному спробувати себе в ролі впливового феодала й поринути у світ середньовічного управління. Сподіваємося, що Грегож продовжить розвивати своє дітище та принесе ще більше цікавого контенту у світ Manor Lords.
Гра доступна на PC та консолях Xbox Series X|S, а також в Game Pass.
Читати бiльше з роздiлу