Станіслав Максименко
•
рік тому
Огляд містобудівної стратегії Gord
В ігровій індустрії не так багато містобудівних симуляторів, а проектів з дійсно цікавими ідеями можна взгалі порахувати на пальцях. Але молода польска студія Covenant.dev, до якої входять ветерани з CD Projekt RED, взяла собі за амбітну мету — створити не просто черговий містобудувач, але і гру в старослов’янському стилі (привіт «Відьмак») та зі свіжими, унікальними механіками.
Так і з’явився Gord, який вийшов в реліз 17 серпня на PC. Проте, чи вдалося розробникам правильно реалізувати всі свої ідеї? Давайте розбиратись.
Сюжет
Gord — це однокористувацька містобудівна стратегія, з елементами RTS, в якій на вас чекає будівництво та управління середньовічним поселенням, похмурі таємничі землі та міфічні чудовиська. Вам доведеться виконувати різноманітні завдання та керувати жителями, долі яких тісно переплетені з майбутнім поселення.
Основний акцент у грі зроблено на битви, будівництво та розвиток персонажів. Стратегія має механіки голоду, хвороб та психічного стану кожного юніта, а також ритуали жертвоприношення.
«Старослов’янське фентезі»
Окремо, відмитимо незвичний сеттинг гри, який повністю пронизаний старослов’янським фольклором, зі своїми моторошними чудовиськами, кривавими жертвоприношеннями міфічним богам та дивними традиціями жителів. Це й не дивно, адже частина розробників була долучена до розробки третьої частини «Відьмака», тож цілком зрозуміло, що команда надихалась саме ме ним.
До слова, атмосфера та лор в Gord пропрацьовані досить добре та відразу занурюють вас в похмурий світ гри.
Геймплей
Gord в перекладі означає фортеця, це, мабуть найточніше описує гру. В першу чергу гравцю належить розбудовувати своє невелике поселення, захищатись від монстрів, а також робити вилазки в темні похмурі локації. Досліджуючи навколишню місцевість, ви можете знайти припаси, а також цінний лут, який зазвичай охороняється різноманітними чудовиськами, тож до походів потрібно підготуватись заздалегідь.
У грі також є боси, вони досить колоритні, зі своїми унікальними атаками та стилем бою.
Жителі
Кожен житель вашого поселення унікальний і має свої характеристики. Ви можете давати їм різноманітні задачі: когось треба послати за збором грибів, інших на розвідку та пошуки необхідного луту. Через постійний страх бути з’їденим чудовиськами, у кожного персонажа є шкала психічного здоров’я за якою необхідно слідкувати, щоб ваш житель не втратив розум.
Жителі - Gord
Більшу частину часу ви будете займатись саме мікроменеджментом своїх юнітів. І це починає набридати вже через кілька годин гри.
Оцінки
Ком’юніті та західні ігрові журналісти зустріли новинку досить прохолодно з досить змішаними відгуками. Багатьох розчарувала однотипність, рутинність геймплею та нудна бойова система. Хоча в грі все ж таки хвалять моторошну атмосферу, темні локації, цікавий старослов’янський лор та унікальні моральні аспекти персонажів, на даний момент PC-версія Gord має 59 балів на Metacritic та лише 50% позитивних відгуків у Steam.
Вердикт
Незважаючи на всі зусилля розробників, вихід гри став для них холодним душем. Gord не можна назвати поганою грою, але і похвалити дітище студії Covenant.dev можна хіба за похмуру атмосферу та цікавий слов’янський сеттинг, який нагадує моторошну народну казку.
Тож, якщо вам до душі така фентезійна стилістика і ви любите займатись будівництвом та розвитком поселення, можемо вам рекомендувати провести в Gord кілька вечорів, але не більше.
Читати бiльше з роздiлу