dark moonlight moon
Геймінг

Денис Будяк

7 місяців тому

Огляд шутера Ready or Not

Ready or Not відчувається як ковток свіжого повітря серед нескінченного потоку «казуальних» шутерів.

Огляд шутера Ready or Not

Тактичні шутери завжди займали особливе місце серед хардкорних геймерів, проте останнім часом розробники стали більше спрощувати геймплейні механіки та все частіше відходити від реалізму. Саме тому Ready or Not відчувається як ковток свіжого повітря серед нескінченного потоку «казуальних» шутерів.

Загін поліцейського спецпідрозділуЗагін поліцейського спецпідрозділу

Гра створена та випущена ірландською VOID Interactive у дочасний доступ, 2021 року одразу набула шаленої популярності, посівши перше місце серед продажів Steam. Офіційний реліз відбувся 13 грудня 2023 року, принісши з собою багато змін і покращень. І хоча з моменту виходу минуло вже кілька місяців ми вирішили згадати цю чудову гру та розібрати чим саме Ready or Not полюбився гравцям, та які нововведення отримала релізна версія.

Відеоогляд

Про гру

Ready or Not — реалістичний PvE тактичний шутер від першої особи, де ви візьмете на себе роль командира загону поліцейського спецпідрозділу у вигаданому місті Los Suenos. Вам доведеться стояти на варті міста, охопленого хвилею злочинності, методично зачищаючи будівлі від різних покидьків.

У грі представлено 18 місій, які ви можете пройти як у кооперативі з друзями до 5 осіб, так і наодинці разом з командою ботів. На останньому варіанті зав’язана ціла механіка, про яку ми поговоримо далі.

Геймплей

Більшість механік перекочували з серії ігор SWAT, однак були дещо покращені. Ready or Not пропонує гравцям кілька типів завдань, таких як: збір доказів і затримання підозрюваних, ліквідація активних стрільців, звільнення заручників. Для кожного типу місій ви можете налаштовувати власне спорядження, щоб пройти рівень максимально ефективно.

Гравці можуть обрати основну зброю (гвинтівки, дробовики, пістолети-кулемети), «обвіси» до неї, додаткову зброю (пістолети, шокер тощо). Також доступно допоміжне спорядження на кшталт балістичного щита чи камери, завдяки якій ви можете заглянути під двері. Крім того, ви можете обрати вид і кількість гранат або налаштувати тип бронежилета і пластин в ньому, що також впливає на геймплей. Якщо ви бажаєте пройти рівень на високий бал, вам належить дотримуватися низки правил.

Наприклад, аби уникнути штрафу за зловживання повноваженнями, ви маєте наказати ворожому NPC скласти зброю та підняти руки. Ви зможете стріляти у відповідь тільки якщо він не послухає наказ і направить на вас зброю чи відкриє вогонь. Такими діями розробники заохочують гравця заарештовувати ворогів замість ліквідації. «Не забувайте: ми тут не для того, щоб породжувати нових вдів і сиріт, а щоб приносити порядок у хаос», — говорить нам плакат у лоббі, який і служить девізом гри.

Реалізм

Ready or Not виводить реалізм відеоігор на новий рівень, особливо завдяки прискіпливій увазі до деталей зброї та обладнання. Відсутність звичних характеристик зброї, як у більшості шутерів, змушує гравців спиратися на реальні прототипи та їх поведінку в бою. Розробники відвідали стрільбища, щоб записати автентичний звук стрільби, роблячи кожен постріл відчутним.

Увага до деталей занурює гравців у непередбачуваний світ правоохоронних операцій, де кожне рішення має значення.Увага до деталей занурює гравців у непередбачуваний світ правоохоронних операцій, де кожне рішення має значення.

Реалізм геймплею стосується і обладнання: від балістичних щитів до медичних наборів, кожен предмет відтворений з урахуванням його реального використання, а робота спецпідрозділа імітується з максимальною достовірністю. Особливо це стосується бойових дій, де навіть один влучний постріл може бути смертельним, підкреслюючи важливість тактичного підходу та обережності під час виконання місій. Ця увага до деталей занурює гравців у непередбачуваний світ правоохоронних операцій, де кожне рішення має значення.

Зброя та екіпірування

У Ready or Not ви маєте унікальну можливість «кастомізації» не лише зброї, а й екіпіровки вашого персонажа та команди. Гра дозволяє налаштувати велику кількість параметрів: від типу бронежилетів до шоломів, окулярів, і навіть татуювань. Таке глибоке налаштування збільшує імерсію у світ гри, дозволяючи гравцям створювати унікальних персонажів з особливим набором спорядження.

Вибір обладнання також критично важливий для успіху місій.Вибір обладнання також критично важливий для успіху місій.

Крім цього, система «кастомізації» зброї дозволяє обирати різноманітні насадки, типи боєприпасів, приціли, і навіть кольорові схеми, що забезпечує додаткові тактичні переваги та дозволяє адаптувати зброю під конкретні завдання.

Вибір обладнання також критично важливий для успіху місій, адже правильно підібране спорядження може значно підвищити ваші шанси на успіх. Чи то гранати для штурму закритих приміщень, чи камери для перевірки кімнат за закритими дверима, вибір завжди залишається за гравцем. Такий підхід не тільки робить гру більш реалістичною, але й надає гравцям свободу вибору тактики для кожної місії.

Загалом, Ready or Not пропонує гравцям не лише досвід тактичного шутера, але й можливість глибоко зануритися в процес «кастомізації» свого персонажа та зброї, роблячи кожну місію унікальним досвідом.

Одиночний режим

Якщо з кооперативом більш-менш зрозуміло, то з проходженням наодинці все набагато цікавіше. Перед початком місії гра надає можливість сформувати загін з 4 бійців і налаштувати їх спорядження. Ми можемо керувати діями побратимів, віддаючи їм ті чи інші накази. Крім того, у кожного поліцейського є своя унікальна навичка, яка відкривається після певної кількості успішних завдань.

Боти несуть максимальну користь, а не стають тягарем для вас.Боти несуть максимальну користь, а не стають тягарем для вас.

Проте, не все так просто. У бійців є так званий рівень стресу за яким треба обов‘язково слідкувати, інакше поліцейський піде у відставку. У вас є можливість відправити вашого підопічного до психотерапевта на лікування, після чого деякий час він буде не доступний для проходження завдань.

На рівень стресу впливає багато факторів, починаючи від смерті чи поранення когось з команди і закінчуючи вбивством ворогів. Керування ботами здійснюється через меню команд, кількість яких досить велика, і дозволяє ретельно здійснювати управління бійцями і координувати їх дії.

Наприклад ви можете виставити загін у різні бойові стійки, наказати перевірити кімнату, або зачистити приміщення, і як саме їм це зробити. Все це дозволяє вибудовувати стратегії для проходження кожного рівня. Завдяки такому детальному управлінню боти несуть максимальну користь, а не стають тягарем для вас.

Сюжет і локації

Шутер не має повноцінного сюжету, проте є низка завдань, об'єднаних спільною сюжетною лінією та окремі додаткові завдання. Незважаючи на відсутність загальної оповіді, кожна локація має свою історію з великою увагою до деталей і неймовірною атмосферою.

Кожна локація має свою історію з великою увагою до деталейКожна локація має свою історію з великою увагою до деталей

Тут ми відверто закликаємо не закінчувати місію після успішно виконаних завдань, а досліджувати рівні, аби повною мірою дізнатися їх історію! Проходячи один з рівнів, нам стала цікава його історія після випадково помічених деталей, які ми могли пропустити. Тож наш загін розпочав власне дослідження, читаючи записи в блокнотах, прослухавши знайдений запис диктофону, й інші цікаві деталі, у нас почалася складатися повна картина подій.

Найдивовижніше, що кожен рівень має свою загадку, яка веде до розкриття темних історій цих місць, починаючи з продажу наркотиків, закінчуючи розповсюдженням дитячої порнографії тощо.

Атмосфера

Любов VOID Interactive до свого творіння легко прослідковується через велику увагу до деталей. Вони складаються з правильно підібраної музики, вигуків NPC, записаних звуків реальної зброї, пропрацьованого навколишнього світу, лобі, яке відразу занурює вас у світ гри, і вже згаданих нами локальних історій.

Неповторна атмосфера і світ гри, якому ти по-справжньому віриш.Неповторна атмосфера і світ гри, якому ти по-справжньому віриш.

Варто віддати належне ірландським розробникам, які створили дійсно неповторну атмосферу і світ гри, якому ти по-справжньому віриш.

Вердикт

Ready or Not — це живий приклад того, як любов, ентузіазм і сміливість авторів породжують неймовірний продукт, до якого хочеться повертатися знову й знову. Так, гра не ідеальна та має мінуси, у вигляді посередньої оптимізації, часом кривих моделей NPC і багів, які час від часу зустрічаються. Однак, ці недоліки, аж ніяк не перекривають суттєві переваги шутера, який цілком і повністю занурює вас у темну і жахливу дійсність буття спецпризначенців міста Los Suenos.

VOID Interactive не стоять на місці і постійно розвивають своє творіння. На шутер точно варто звернути увагу, навіть якщо ви не є фанатами подібного жанру.

Тож головне запитання: “Ready, or not”?

☝️ Читайте klap у Instagram і Telegram, а також підписуйтесь на канал у TikTok

8

Чудово

Оцінка від klap

copy link icon

Посилання на першоджерело при використанні матеріалів klap є обов’язковим.

Співпраця – info@klap.com.ua

Instagram icontelegram icontelegram icon

© 2023 - 2024 klap. Всіх прав дотримано.