Андрій Стулій
•
8 місяців тому
Культові геймдизайнери: Частина друга
Продовжуємо знайомити вас із видатними постатями ігрової індустрії, котрі зробили колосальний внесок у розвиток відеоігор. Саме завдяки цим талановитим розробникам сучасні проєкти виглядають такими, якими ми звикли їх бачити.
У цьому дописі ми розповімо про творців культових франшиз, засновників нових жанрів, успішних студій та просто цікавих геймдизайнерів, яким вдалося реалізувати в іграх своє унікальне авторське бачення. Не забули ми й про найвидатнішого українського розробника Сергія Григоровича.
Ніл Дракманн
(The Last of Us, Uncharted)
Ніл Дракманн — американський геймдизайнер і сценарист єврейського походження, креативний директор і президент легендарної студії Naughty Dog. В першу чергу Ніл відомий завдяки двом франшизам: Uncharted, яка стала еталоном пригодницьких ігор та, звісно ж, The Last of Us, яка гармонійно поєднала жанри survival-horror та action.
Ніл Дракманн
Він починав кар'єру як звичайний програміст, але з часом тільки розширював діапазон своєї креативності. Його проєкти настільки кінематографічні та сюжетно-центричні, що ніхто не здивувався, коли Дракман вирішив спробувати себе в режисурі. Разом з Крейгом Мезіном («Чорнобиль») вони створили вельми успішну телевізійну адаптацію гри The Last of Us.
Юсеф Фарес
(Brothers: A Tale of Two Sons, A Way Out, It Takes Two)
На відміну від Ніла Дракмана, свій шлях у геймдеві Юсеф Фарес почав навпаки — з кіно. Шведський режисер ліванського походження зняв кілька фільмів, але потім зрозумів, що хоче робити саме ігри та заснував компанію Hazelight Studios.
Юсеф Фарес
Особливість усіх проєктів Фареса — локальний кооператив, а ключ до їх проходження — взаємодія. Ігровий екран розділяється навпіл виключно для того, щоб двоє гравців змогли об'єднатися заради єдиної спільної мети. Юсеф вже отримав кілька престижних премій, серед яких є ігрова BAFTA і навіть «Найкраща гра року» від The Game Awards за неймовірну пригоду It Takes Two.
Девід Кейдж
(Fahrenheit, Heavy Rain, Beyond: Two Souls, Detroit: Become Human)
Ім'я Девіда Кейджа знайоме всім, хто цікавиться інтерактивним кіно. Саме цей француз у далекому 1997 році заснував студію Quantic Dream, яка випустила одні з найвідоміших ігор у цьому жанрі.
Девід Кейдж
Fahrenheit, чий реліз відбувся ще у 2005 році, нерідко вважають першим повноцінним інтерактивним фільмом, а Detroit: Become Human вивів подібні проєкти на абсолютно новий рівень.
Сьогодні у світі інтерактивного кіно є ще один великий гравець — Supermassive Games (Until Dawn, The Quarry), однак саме Кейдж був тим, хто заклав фундамент майбутнього успіху. Цікаво, що наразі в розробці Quantic Dream знаходиться неймовірно амбітна гра Star Wars Eclipse.
Сергій Григорович
(Козаки, S.T.A.L.K.E.R.)
Сергія Григоровича сміливо можна назвати найвідомішим з вітчизняних геймдизайнерів. Крім того, він успішний бізнесмен, музикант, мотогонщик та генеральний директор компанії GSC Game World, яку заснував ще у 16-річному віці.
Сергій Григорович
Саме під керівництвом Григоровича студія започаткувала обидві свої легендарні франшизи, які надихались українською історією та культурою.
Перша це «Козаки» — серія історичних стратегій у реальному часі. А друга, звісно ж, S.T.A.L.K.E.R. — мікс шутера від першої особи з елементами survival-horror та RPG, події якої відбуваються в альтернативній версії Чорнобильської зони відчуження.
Сем Лейк
(Max Payne, Alan Wake, Quantum Break, Control)
Сем Лейк відомий завдяки іграм фінської студії Remedy Entertainment. Він подарував свою зовнішність культовому герою Максу Пейну, але це далеко не найвидатніше його досягнення. Лейк був сценаристом, автором ідей та креативним директором майже усіх проєктів Remedy.
Сем Лейк
Він створив унікальний окремий всесвіт, сповнений містики та постмодернізму. Дрібними деталями Сем поєднував сюжет кожної наступної гри з попередніми, розширюючи цей неповторний і рукотворний світ. А нещодавній успіх Alan Wake 2 став своєрідним апогеєм його творчості та лише закріпив за ним статус видатного митця.
Пітер Моліньє
(Populous, Dungeon Keeper, Fable)
Британський дизайнер та розробник відеоігор, який зробив вагомий внесок у розвиток індустрії. Ігри серії Black & White, яку створив Моліньє були одними з перших у жанрі «симулятора Бога» та заклали фундамент для його подальшого розвитку.
Пітер Моліньє
Першою студією, яку заснував Пітер Моліньє, була Bullfrog Productions, де створювались Populous, Dungeon Keeper та ще кілька подібних ігор. Після продажу студії ЕА він заснував ще одну — Lionhead Studios. Саме тут на світ з'явилася легендарна серія Fable, яка мала значний вплив на більшість наступних action-RPG.
Бенуа Сокаль
(Paradise, Syberia)
Бенуа Сокаль відомий не тільки в ігровій індустрії — цей бельгієць був одним з провідних європейських авторів графічних новел. Намальований статичний задній фон, важливість сюжету та його візуальна подача — робота над коміксами дуже вплинула на ігри, які створював Сокаль.
Бенуа Сокаль
Серія Syberia стала одним з найяскравіших представників комп'ютерних квестів. І хоча сьогодні цей жанр вже не надто популярний, внесок Бенуа в його розвиток важко переоцінити. Ще один цікавий факт полягає в тому, що автор мав українське коріння.
Патріс Десіле
(Assassin's Creed, Prince of Persia)
Франко-канадський геймдизайнер, який також починав свій творчий шлях з інших видів мистецтв. Освіта, яку він отримав, була пов'язана з кіно та літературою, але найбільший успіх принесла йому саме ігрова індустрія.
Працюючи в Ubisoft, Патріс брав участь у розробці Prince of Persia: The Sands of Time. Саме геймплейні особливості принца (паркур та бойова система) надихнули його на створення власної франшизи — легендарної серії Assassin's Creed, яка й донині є головним активом студії.
Десіле не лише придумав концепт всесвіту асасинів, він очолював розробку культової першої та другої частини, а також Brotherhood, яка вважається однією з кращих ігор серії.
Перша частина циклу про геймдизайнерів доступна за посиланням.
Читати бiльше з роздiлу