dark moonlight moon
Геймінг

Андрій Стулій

8 місяців тому

Культові геймдизайнери: Частина третя

Третя і заключна частина нашого дослідження, присвяченого найяскравішим особистостям ігрової індустрії. Ці люди не лише геймдизайнери, а й відомі сценаристи, продюсери, програмісти чи навіть режисери, які зробили значний внесок у розвиток відеоігор.

Культові геймдизайнери: Частина 3

У сьогоднішньому дописі ми розповімо про засновників знакових студій, відомих франшиз та ігор, що змушують ностальгувати досвідчених геймерів, а також проєктів, якими захоплюється молода аудиторія.

Майк Лейдлоу

(Jade Empire, Mass Effect, Dragon Age)
Геймери зі стажем точно згадають золоті часи канадської студії BioWare, зокрема дві їхні культові трилогії рольових ігор — фантастичну Mass Effect та фентезійну Dragon Age. Майк Лейдлоу встиг прикласти руку до обох.

Mike LaidlawMike Laidlaw

Якщо для космічної саги він був лише одним зі сценаристів першої частини, то «драконячу» франшизу можна сміливо назвати його дітищем. Цей канадець був креативним директором, провідним дизайнером та режисером усіх проєктів, які виходили з 2009 по 2014.

Цього літа заплановано реліз четвертої частини Dragon Age: Dreadwolf, але вона створюється вже без участі Майка. Він покинув BioWare ще у 2020, заснувавши власну студію Yellow Brick Games.

Свен Вінке

(Divinity, Baldur's Gate)


Бельгійський геймдизайнер і програміст, засновник і генеральний директор Larian Studios. Свен ще з дитинства захопився настільною грою Dungeons & Dragons, яка значною мірою вплинула на проєкти, які він створював.

Swen VinckeSwen Vincke

Розробники з Larian спеціалізуються саме на рольових відеоіграх, а Вінке особисто керує процесом створення кожної з них. До минулого року головною франшизою студії була Divinity, але потім відбувся епічний та масштабний реліз Baldur's Gate 3, яка спричинила справжній фурор в індустрії. Купа нагород, серед яких і головний приз на The Game Awards, вражаючий фінансовий успіх та справжня любов мільйонів геймерів по всьому світу.

Ед Бун

(Mortal Kombat, Injustice)

Про Mortal Kombat так чи інакше чули всі. Хтось грав ще на аркадних автоматах, а хтось намагався вивчати комбінації клавіш для Fatality. Хтось збирав фішки, а хтось дивився фільми.
Все почалось у 1992 році, коли американський програміст Ед Бун разом зі своїм товаришем Джоном Тобіасом створили оригінальну гру.

Ed BoonEd Boon

Серія існує вже понад 30 років, залишаючись одним з найпопулярніших файтингів. Весь цей час Ед Бун керує розробкою нових частин, бере участь в захопленні рухів для бійців, з'являється в камео та навіть озвучує легендарного Скорпіона, одного з головних символів серії.

Девід Брейвік

(Diablo, Hellgate: London)

Вплив легендарної американської студії Blizzard на ігрову індустрію важко переоцінити. Warcraft, Starcraft, Hearthstone, Overwatch — ці ігри стали справжніми культурними феноменами, але особливе місце серед них займає культова рольова гра Diablo.

David BrevikDavid Brevik

Саме Девід Брейвік став батьком цієї серії, перетворившись на одного з найвпливовіших людей в ігровій індустрії. Він був головним дизайнером та розробником перших двох ігор, які й досі вважаються найкращими.

Покинувши Blizzard у 2003, Брейвік заснував власну Flagship Studios, яка згодом випустила доволі цікаву та похмуру RPG Hellgate: London.

Джон Кармак

(Doom, Quake, Wolfenstein)
Американський програміст та один із засновників студії id Software, Джон Кармак, здобув славу, як творець та популяризатор жанру FPS (First-person shooter) — тривимірних шутерів від першої особи.

John CarmackJohn Carmack

Сміливі авторські ідеї та революційні методи програмування Джона Кармака разом із дизайнерським талантом його товариша Джона Ромеро дозволили id Software створити кілька дійсно легендарних тайтлів. Серії Doom, Quake та Wolfenstein не тільки заклали фундамент для всіх сучасних шутерів, але й досі мають великий попит.

Маркус Перссон

(Minecraft)

Маркус «Notch» Перссон — шведський програміст та ігровий дизайнер. Один із засновників Mojang Studios — маленької компанії, що спеціалізувалась на випуску невеликих інді-ігор, доки один їх проєкт не змінив усю ігрову індустрію.

Markus PerssonMarkus Persson

Саме Маркус є автором культової пісочниці Minecraft, яка стала однією з найуспішніших та найпродаваніших відеоігор в історії. Гра майже не обмежує свободу геймерів і дає їм безліч можливостей проявляти свій креатив та експериментувати. У 2014 Microsoft придбала студію Mojang за 2,5 мільярда доларів.

Вілл Райт

(SimCity, The Sims)

Творець, який своїми проєктами заснував кілька нових жанрів. Випущена у далекому 1989 році, SimCity стала першим в історії містобудівним симулятором, а вже потім з’явилися The Settlers, Cities: Skylines та інші.

William WrightWilliam Wright

Згодом, на основі успішної SimCity, Віл Райт створив ще більш популярну серію The Sims. Це симулятор життя, де гравець несе відповідальність не лише за будівництво міст і будинків, а й за людей, що в них житимуть. Гра стала однією з найприбутковіших в історії та породила безліч різноманітних сиквелів та доповнень.

Хіронобу Сакагучі

(Final Fantasy)

Японський геймдев завжди мав свою специфіку і, класичний для європейської та американської індустрії. Саме там жанр RPG трансформувався у доволі автентичний JRPG з цілою низкою характерних особливостей.

Hironobu SakaguchiHironobu Sakaguchi

Хіронобу Сакагучі вважається батьком цього жанру, адже саме він є автором і творцем легендарної серії Final Fantasy, розробленої в стінах компанії Square Enix. Хіронобу був режисером, сценаристом і продюсером перших п'яти епізодів та виконавчим продюсером наступних чотирьох.

Перша та друга частина циклу доступні за посиланнями.

☝️ Читайте klap у Instagram і Telegram, а також підписуйтесь на канал у TikTok

copy link icon

Посилання на першоджерело при використанні матеріалів klap є обов’язковим.

Співпраця – info@klap.com.ua

Instagram icontelegram icontelegram icon

© 2023 - 2024 klap. Всіх прав дотримано.