Максим Литвиненко
•
рік тому
П’ять режисерських «фішок» Крістофера Нолана
Фільми Нолана - це складні головоломки, які ставлять під сумнів наше сприйняття часу та реальності. З кожним поворотом сюжету та захоплюючими концепціями він творить неймовірні історії. Але ви коли-небудь задумувались, які «фішки» та режисерські прийоми використовує Крістофер Нолан?
Ми замислились над цими аспектами та вирішили зібрати для вас добірку п'яти найцікавіших трюків та прийомів Нолана, які режисер використовує у своїх стрічках.
Після виходу «Оппенгеймера» — останнього фільму Крістофера Нолана, якому критики вже пророкують славу найуспішнішої стрічки режисера, ми замислились над тим, а за що саме глядачі так люблять фільми Нолана, що в них такого феноменального та унікального?
Про «Оппенгеймер» ми обов’язково зробимо окремий огляд, а зараз пропонуємо розібратись з «фішками» та прийомами культового режисера, які він так вдало та майстерно втілює на екрані. Ми зібрали лише п’ять найцікавіших з них, хоча насправді в арсеналі цього видатного режисера їх набагато більше.
Справжні спецефекти
В той час, коли більшість, голлівудських блокбастерів знімаються на «на зеленому фоні», а найцікавіше домальовується на комп’ютері, Нолан залишається прихильником старої школи. Він упереджено віддає перевагу живим зйомкам, використовуючи комп'ютерну графіку лише там, де це дійсно необхідно.
Режисер прагне передати глядачеві справжні емоції акторів, і для цього він активно використовує практичні ефекти, які допомагають створити автентичні ситуації на екрані. Відчуття страху від вибухів або падінь створених в живу, виглядає більш природньо та робить гру акторів натуральнішою.
Ігри з часом
Мабуть, найулюбленішою темою, якою Крістофер Нолан любить оперувати, є час, і він робить це дійсно першокласно. Нолан досконально знає, як влаштований час, його механізм роботи та вплив на людей. Він професійно використувує даний прийом в своїх фільмах, майстерно жонглюючи цією специфічною величиною.
Найяскравішим прикладом є фільм «Пам'ятай», який цікавий саме своєю структурою. Стрічка починається з кінця і поступово рухається до самого початку, лише в кінці показуючи глядачеві істину картину розповіді.
Водний простір
Мало хто знає про пристрасть Крістофера Нолана до води. Водна гладь зустрічається в майже кожній стрічці режисера, причому її масштаб та кількість зростають з кожним фільмом. Чого тільки варте епічне прибуття Ді Капріо в «Початку», коли морські хвилі вибивають його на берег.
В «Інтерстелларі», ж Нолан взагалі створив цілу планету з безкрайнього океану. А в «Тенеті» є сцени з хвилями, які йдуть назад до центру сплеску, і кораблями, що пливуть назад. В будь-якому разі, режисер майстерно використовує «водний інструмент» у своїх фільмах чим надає їм особливу атмосферність.
Діалог з глядачем
Нолан переконаний, що кожен фільм має йти у діалозі з глядачем. Крім того, режисеру притаманно філігранно натякати на розв'язку фіналу за допомогою різноманітних дрібниць. Причому маестро часто робить це вустами героїв, промовляючи репліки вголос. Наприклад, таким чином режисер пояснював влаштування часу на планетах біля чорної діри в «Інтерстеллар».
Також, Крістофер любить заплутувати глядачів із жанром. Той же «Інтерстеллар» був науково-фантастичним кіно про пошук нового будинку для людства, але мав глибоку тему любові батька до дочки, яка простягалася через час і простір.
Акцент на науку
У фільмах Крістофера Нолана фантастичні елементи мають науковий підтекст. Перед кожною стрічкою режисер консультується з вченими, щоб забезпечити реалістичність та зрозумілість ідей у своїх картинах. Наприклад, для «Початку» Нолан досліджував усвідомлені сновидіння, а для «Пам'ятай» консультувався з психіатрами щодо перебігу амнезії у хворих.
У «Тенеті», основою є концепція часу та ентропії, яка заснована на наукових теоріях. Нолан прагне популяризувати науку, роблячи її доступною та водночас захоплюючою для глядачів і це дійсно круто!
Читати бiльше з роздiлу