Андрій Стулій
•
6 місяців тому
Стиль та режисерські «фішки» Зака Снайдера
Зак Снайдер — американський режисер, сценарист, продюсер і оператор, відомий своєю суперечливою репутацією в сучасному кінематографі. Частина кіноманів називає його «не більше ніж кліпмейкером», тоді як інша обожнює настільки, що готова роками добиватись виходу режисерської версії фільму.
Відеоогляд
Причиною такого контрастного сприйняття є унікальний і самобутній авторський стиль, який ми й спробуємо зараз проаналізувати. А нещодавній реліз сиквелу космічної саги «Бунтівний місяць», який відбувся 19 квітня на Netflix стане для цього чудовим приводом.
Багаж кліпмейкера
Снайдер дійсно починав свою кар'єру з рекламних роликів («Reebok», «Nike», «Budweiser», «BMW», «Jeep») та музичних кліпів (My Chemical Romance, Soul Assylum та Morrissey, засновник інді-гурту The Smiths). Цей досвід значною мірою вплинув і на його повнометражні роботи.
Зак Снайдер
Регулярне використання уповільненої зйомки, майстерно підібраний саундтрек і динамічний кліповий монтаж — Зак прийшов у велике кіно не з пустими руками. Ідеальною ілюстрацією цих прийомів можна назвати прекрасне інтро «Хранителів» під музику Боба Ділана.
Епічність
В якому б жанрі не працював режисер — це гарантовано буде епічно. Похмурий кінокомікс чи брутальний блокбастер, космічна фантастика чи навіть мультфільм — герої завжди будуть архетипними та харизматичними, а проблеми серйозними та масштабними.
300 Спартанців
Хмара персидських стріл, яка затуляє сонце для трьохсот хоробрих спартанців. Загроза ядерної війни, яку намагаються відвернути Хранителі. Жахливе галактичне вторгнення, з яким може впоратись лише Ліга Справедливості. Кінематограф Снайдера бере свій початок ще з античних міфів та епосів.
Художність
Однією зі складових такої епічності є наявність великої кількості статичних кадрів, якими хочеться насолоджуватися, немов картинами. По-перше, це результат художньої освіти, яку отримав Зак, натхненний своєю матір'ю, викладачкою живопису. Саме завдяки цьому деякі його кадри з композицією та грою світла з тінню так нагадують полотна Караваджо і Рембрандта.
Зак Снайдер та робота над «Бунтівним Місяцем»
По-друге, це любов до графічних романів. Спроби відтворити ефект читання коміксу, де чергування статичних зображень створює рух, стали невід'ємною частиною авторського стилю.
Кіномікс
Говорячи про комікси, їх можна назвати фундаментом, на якому будується фільмографія Снайдера. Саме екранізації таких культових графічних романів, як «300 спартанців» Френка Міллера та «Хранителі» Алана Мура й зробили йому ім'я. Після цього Зак став головним творцем кінематографічного всесвіту DC, створивши власну трилогію про Супермена.
Зак і робота над «Лігою Справедливості»
Навіть у стрічках, які не мали конкретної основи з коміксів, режисер посилався на такі видатні твори, як «Повернення темного лицаря» вищезгаданого Френка Міллера та «Ліга справедливості» Джеффа Джонса.
Інтертекстуальність
До речі, різноманітні посилання — це ще один характерний елемент режисерського стилю. Окрім вже згаданих коміксів, міфів, живопису та музики, він також використовує релігійні алюзії, регулярне використання яких вже стало приводом для певних насмішок.
Різноманітні посилання — це ще один характерний елемент режисерського стилю
Звісно ж, Снайдер надихався і видатними фільмами. Його кар'єра почалась з ремейку «Світанку мерців» Джорджа Ромеро, а нещодавній «Бунтівний місяць» є своєрідною компіляцією «Семи самураїв» легендарного японця Акіри Куросави та «Зоряних війн» Джорджа Лукаса, які Зак обожнює ще з самого дитинства.
Рекомендовані фільми:
Читати бiльше з роздiлу